2019-11-07 14:25:32

Pokrenimo solidarnost Povodom međunarodnog dana tolerancije

„U društvu čije vrijednosti propadaju, koje je podijeljeno oko kulturoloških, vjerskih i socijalnih tema te koje pokazuje sve uočljivije znake nemogućnosti iskaza gostoprimstva prema drugima, pristup obrazovanju, umjetnosti i mogućnosti izražavanja od životne je važnosti. Više no ikada ključno je raditi s djecom na percepciji te naglašavanju vrijednosti tolerancije i poštovanja koje osobu čine odgovornim građaninom. Umjetnička djela kao proizvodi neponovljivog pojedinca koja prenose univerzalne poruke mogu pomoći u tom procesu. Ona otvaraju naše nazore prema nepoznatome i empatiji jer svjedoče o osjetljivim realnostima koja su katkad daleko od našeg trenutnog okružja. Pomažu nam premostiti osjećaje usamljenosti i straha koji uzrokuju tenzije jer ih je jednako lako iskusiti kada smo sami ili u skupini. Uče nas kako upotrijebiti jezik bez iskaza frustracije i ljutnje nadahnjujući nas na stvaralačke, umjetničke geste.“[i]

Centar za mirovne studije u suradnji s dvije organizacije iz Europe, Foundation CIVES u Španjolskoj i School with Class Foundation in Poland dvije je godine za redom birao 8 fotografija iz četiri zemlje, koje indirektno propituju diskriminaciju, ali i pozivaju nas da s optimizmom prihvatimo zajednički ljudski identitet. Ove fotografije rad su fotografa i fotografkinja iz Francuske, Poljske, Španjolske i Hrvatske, a podržane priručnikom za nastavnike, pružale su odličnu priliku za rad s mladima u cilju gradnje građanstva koje je puno poštovanja, tolerancije i otvorenosti prema drugima.

Projekt je u našoj školi provođen dvije godine u kontinuitetu. Za kraj smo, kako bi smo ponovo potaknuli učenike na razmišljenje, a povodom Međunarodnog dana tolerancije (16. studenog), organizirali izložbu s fotografijama koje smo obrađivali. Nekoliko su dana na panoima bili izloženi samo plakati s fotografijama, a zatim smo ih zamijenili plakatima na kojima popratni tekstovi autora fotografija i porukama učenika koje su nastale u sklopu projekta. Na panoima na ulazu u školu svoje su mjesto našli i odgovori na razglednice naših učenika.

U sklopu projekta učenici i učenice su analizirali fotografije, razgovarali o onome što vide, razmišljali o svijetu koji nas okružuje pa su zatim imali priliku kreativno se izraziti. Nastala su likovna djela i poruke koje su zabilježili na razglednice. Na razglednicama se nalaze fotografije koje govore o različitosti, diskriminaciji te vrijednostima kao što su jednakost, solidarnost, pravda i poštovanje. Razglednice se sastoje od dva dijela te su nasumično odabrani primatelji iz lokalne zajednice imali priliku na frankiranim dijelovima razglednica odgovoriti na poruke naših učenika.

Osim slanja razglednica, u sklopu ovog projekta učenici iz ove četiri zemlje naučili su kako analizirati slike i poruke skrivene u njima, ali i druge vizualne materijale kojima su svakodnevno okruženi u suvremenom društvu. Učenici su i ove godine pokazali velik interes za ovaj projekt što nam govori o vrijednosti ovakvog načina rada s njima.

[i] https://www.cms.hr/system/publication/pdf/102/Pokreni_solidarnost_-_priru_nik_za_nastavnike_ce.pdf


Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina