Nakon Breze
Autor: Jelena Jurić, 2. 5. 2018.
Nakon gledanja filma odgovori na pitanja u nastavku. Odgovore predati 8. 5. 2018.
Slavko Kolar, BREZA; Ante Babaja, BREZA
1. Usporedi fabulu novele i filma:
a) pojedinosti koje ne sadrži fabula novele, nalazimo ih u filmu
b) pojedinosti koje sadrži fabula novele, ali su u filmu izmijenjene
2. Fabula u filmu malo je izmijenjena i proširena. Objasni zašto!
3. Koja su dva bitna događaja temelj kompozicije i novele i filma? Uz te događaje
navedi i druge koji se uz njih vežu:
a) u noveli
b) u filmu
4. Teku li događaji kronološki ili retrospektivno? Gdje teku kronološki, a gdje retrospektivno?
Zašto redatelj koristi retrospekciju?
5. Koji su glavni likovi u noveli, a koji u filmu? Okarakteriziraj ih!
6. Glavni likovi imaju različita shvaćanja života – svjetonazore. Objasni ih! Na temelju
ponašanja likova, a i njihova razgovora i odnosa s drugim likovima, ustvrdi u čemu je bit
njihova odnosa prema životu! Čiji je svjetonazor najljudskiji i najprihvatljiviji? Zašto je i
taj svjetonazor osuđen na neuspjeh? Utječu li društveni uvjeti na to?
7. Objasni kakvi su odnosi među glavnim likovima:
a) Janica – Marko
b) Janica – Joža Sveti
c) Marko – Joža Sveti
8. Objasni i ostale odnose među likovima:
a) Janica – obitelj te općenito odnos roditelj – dijete
b) Janica – svekrva (Markova majka) i obitelj u koju je došla udajom
c) Marko – nadšumar
d) selo – pojedinac
9. Kakva je uloga krajolika u noveli, a naročito u filmu? Obrati pozornost na krajolik kad
je Janica zaljubljena, kad je bolesna i za vrijeme sprovoda! Što primjećuješ? Sliče li slike
krajolika na jedan slikarski pravac karakterističan samo za Hrvatsku?
10. Obrati pozornost na narodne običaje i navedi ih:
a) svatovi
b) bolest i smrt
11. Objasni ulogu glazbe u filmu! Posebnu pozornost posveti pjesmi koja se javlja nekoliko
puta u filmu!
12. Bave li se i pisac i redatelj socijalnom problematikom i prilikama u hrvatskom selu između dva svjetska rata? Kako izgleda selo? Kakve su kuće i unutrašnjost kuća? Jesu li izrazite razlike između bogatih i siromašnih? Kakva je odjeća likova?
13. Obrati pozornost na jezik! Kakva je uloga kajkavskog narječja?
14. Iako je tema tragična, ima puno humora. Ovakav humor zove se crni humor. Pronađi
najsmješnije događaje, opise i piščeve komentare i objasni njihovu ulogu!
15. Na osnovi filma objasni svojim riječima što je filmska adaptacija književnog djela, a što
kontrastna montaža.
16. Objasni simboliku breze na kraju novele i filma!
17. Odredi ideju novele i filma!
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.