Učenici 2. a razreda proveli su razredni i eTwinning projekt „100. dan škole“ te su u svojoj područnoj školi u Lupoglavu u četvrtak, 13. veljače 2025., obilježili 100. dan škole. Različitim aktivnostima i igrama učenici su ostvarili mnoge odgojno-obrazovne ishode definirane nacionalnim kurikulumskim dokumentima.


Tijekom aktivnosti učenici su razvijali temeljne kompetencije te samostalnim radom, radom u parovima i timskim radom razvijali socijalne i građanske vještine, znanja i stavove na osobnoj i društvenoj razini. Učiteljica Danijela Knežević dan je zamislila i ostvarila kao dan bez školskih udžbenika kroz igre i aktivnosti u kojima su implementirane međupredmetne teme.
Učenici su razvijali vještine prezentacije i javnog nastupa, kulturnog ponašanja, jezične, glazbene i plesne vještine, vještine računanja te se osmišljenim aktivnostima poticala tjelesna aktivnost. Dan je započeo pjesmom, himnom 100. danu škole koju smo naučili i radosno pjevušili cijeli dan.
Učenici su se podijelili u 4 radne skupine te je svaka skupina dobila zadatak. Zadatak smo povezali s nadolazećim Valentinovom pa su učenici u svakoj skupini prvo morali izrezati 25 srca, a na svakom srcu, u nacrtano crtovlje, zapisati po jednu imenicu koje se unutar grupe nisu smjele ponavljati. Po završetku zadatka imali smo 100 srca i 100 imenica pomoću kojih smo smišljali izjavne, upitne i usklične rečenice. Tako smo kroz igru i zabavu ponovili jezične sadržaje koje smo prethodno učili. Od izrezanih srca učenici su izradili plakat ljubavnog drveta za Dan zaljubljenih. Organizirali smo i natjecanje po skupinama. Cilj igre bio je slovkati točno što više riječi u 100 sekundi. Pobjednička skupina bila je ona koja uspije slovkati točno najviše riječi u zadanom vremenu koje su ostali mjerili štopericom i pješčanim satom.
U sljedećoj aktivnosti učenici su uz reklamne časopise morali pronaći proizvode koje mogu kupiti za 100 eura u zadanom vremenu. Učenici su tražili proizvode, kombinirali i računali cijene, a neki su bili domišljati pa su odmah pronašli usisavač kojem je cijena 90 eura pa su brže od ostalih stigli do cilja. Na taj smo način vježbali mentalno zbrajanje i oduzimanje u skupu brojeva do 100.


Zaigrali su i matematički „Čovječe ne ljuti se“. U skupinama po tri igrača cilj je bio bacanjem kocke i pomicanjem figura što prije doći do broja 100. Pobjednici svih skupina zajednički su se fotografirali.
Za ishode Prirode i društva poslužila nam je igra uz geografsku kartu Republike Hrvatske. Prvo je svaka skupina dobila svoju geografsku kartu koju su proučavali, promatrali područje naše domovine i granicu koja razdvaja našu zemlju od susjednih. Zatim je uslijedio zadatak, svaka je skupina trebala pronaći 25 naseljenih mjesta u našoj domovini i zapisati tih 25 naziva na dobiveni papir pritom poštujući naučeno pravopisno pravilo o pisanju velikog početnog slova u imenima naseljenih mjesta. Učenici su bili izrazito motivirani, a svi su uspjeli realizirati zadatak. Predstavnici skupina prezentirali su rad svoje skupine čitajući zapisane nazive. Zamjenom listića učenici su međusobno provjeravali pravopisnu točnost zapisanih gradova i sela.
Dan ranije učenici su osmislili 10 vježbi koje smo zajednički izradili u Wordwall digitalnom alatu te se ponavljanje svake vježbe 10 puta proslavilo broj 100, a vježbe su izvedene 100 puta. U dvorani su učenici preskakivali kratku i dugu vijaču jednom pa drugom nogom 100 puta.
Tako svečani dan zahtijevao je i svečanu krunidbu te su učenici ukrašavali svoje krune kojima su i okrunjeni. Počastili smo se sa sto bombona i balona, a učenici su kromatsko-akromatskim kontrastom oslikali broj ili riječ 100, po vlastitom izboru.
Na kraju dana učenicima je dodijeljena diploma te su na razrednom semaforu osjećaja označili kako su se taj dan osjećali u školi, a putem pripremljene evaluacije vrednovali aktivnosti koje smo taj dan zajednički proveli. Učenici su uživali u 100. danu i poželjeli da je on češće. Za kraj je fotografirana zajednička fotografija kao uspomena.
Tekst i slike: Danijela Knežević
