Datum objave: 11. ožujka 2025.
Kategorija: Naslovnica

OBILJEŽAVANJE TJEDNA PROTIV VRŠNJAČKOG NASILJA U OŠ STJEPAN RADIĆ BOŽJAKOVINA


Dan ružičastih majica (Pink Shirt Day) nacionalni je dan borbe protiv vršnjačkog nasilja, a obilježava se diljem svijeta zadnje srijede u mjesecu veljači. Ovaj dan je prvi put obilježen 2007. godine u Kanadi, kada su učenici David Shepherd i Travis Price iz Berwicka, Nova Škotska, kupili i podijelili 50 ružičastih majica nakon što je njihov kolega Chuck McNeill bio maltretiran zbog nošenja ružičaste polo majice prvog dana škole. Dan ružičastih majica brzo je postao globalni pokret, a u Hrvatskoj se obilježava od 2017. godine, kada je Hrvatski sabor jednoglasno proglasio zadnju srijedu u veljači nacionalnim danom borbe protiv vršnjačkog nasilja.Ove je godine to bilo 26. veljače. Učenici i učitelji naše škole posvetili su ovoj važnoj temi, po povratku sa zimskih praznika, cijeli tjedan borbe protiv vršnjačkog nasilja.

Prevencija svih oblika vršnjačkog nasilja, buđenje svijesti učenika, poticanje na međusobno pomaganje, razvijanje empatije i tolerancije, razvoj ljudskih i moralnih vrijednosti, prihvaćanje različitosti, pomaganje žrtvi i reagiranje na svaki oblik neželjenog ponašanja samo su neki od ciljeva obilježavanja tjedna borbe protiv vršnjačkog nasilja.

Dan ružičastih majica obilježen je mnogim aktivnostima unutar škole. Nabrojat ćemo samo neke.

Aktivnosti učenika područne škole

Aktivnosti učenika 6.e razreda

Učenici 6.e razreda razgovarali su o različitim vrstama nasilja, uključujući verbalno i psihičko nasilje. Kroz predložene situacije, učenici su odglumili moguća rješenja za spomenute situacije, čime su pokazali svoju kreativnost i razumijevanje problema.

Aktivnosti učenika 6.d razreda

Učenici 6.d razreda također su se uključili u obilježavanje Dana ružičastih majica kroz dvije ključne aktivnosti. Prva aktivnost bila je grupna rasprava na temu “Što je bullying?”, gdje su učenici u manjim grupama (4-5 učenika) zapisivali primjere vršnjačkog nasilja, poput ismijavanja, ogovaranja i fizičkog nasilja, te razgovarali o osjećajima osoba koje su ismijavane. Nakon toga, svaka grupa je iznijela svoje odgovore. Druga aktivnost bila je igra uloga pod nazivom “Što bismo mogli učiniti?”. Učenici su kroz kratki scenarij, u kojem je jedan učenik ismijavao drugog zbog naočala dok je učiteljica bila odsutna, glumili nasilnika, žrtvu i promatrača koji reagira (npr. staje u obranu ili traži pomoć). Ova aktivnost pomogla je učenicima da bolje razumiju dinamiku nasilja i važnost reagiranja u takvim situacijama.

Aktivnosti učenika 4.a razreda

Učenici 4.a razreda su nakon odgledanog medijskog sadržaja raspravljali o razlici između sukoba, nasilja i zlostavljanja te su se prisjetili pravilnog postupanja u svakoj od navedenih situacija. Analizirali su i utvrđivali točnost navedenih tvrdnji o zlostavljanju. Izradili su ružičaste majice na koje su međusobno upisivali dobre osobine učenika čija je izrađena majica. Ove školske godine radili su na osvještavanju emocija i bavili se simbolikom boja. Stečena znanja primijenili su u izradi prikaza “Misli i riječi koje bole” i “Riječi koje usrećuju”.

Aktivnosti učenika 6.c razreda

Učenici i razrednica 6.c razreda odlučili su sportskim aktivnostima obilježiti Dan ružičastih majica. Održala se utrka s razrednicom, slobodno bacanje u košarci, igre s kolutom te štafetne igre s balonima. Obilježavanjem Dana ružičastih majica šalje se poruka o važnosti prihvaćanja različitosti i solidarnosti. Tu poruku učenici i nastavnici nastoje gajiti i poticati svaki dan i u svakoj situaciji.

Aktivnosti učenika 1.c razreda

Učiteljica Biškup nam je napisala:

“Osvanuo je petak. Odlučila sam odškrinuti vrata prvog razreda i „ubaciti“ temu vršnjačko nasilje. Na upit što je nasilje, male okice 1.c su me zbunjeno gledale, ali su vrlo brzo postale ozbiljne. Pljuštali su odgovori poput: “kad ti netko nešto krivo radi, kad ti kaže ružnu riječ, kad ti se ruga, kad te udari…”. Naravno, bili su u pravu.

Pogledali smo dva filmića i nakon toga porazgovarali o likovima koji se nisu dobro osjećali među svojim vršnjacima. Tražila sam od njih da mi pomognu da zajednički riješimo taj problem. Jedan je dječak podigao ruku i odlučno rekao: “Moramo reći NE, ne želim da mi to radiš”. Ostali su se složili i dali vrlo slične odgovore.

Podijelila sam ih zatim u šest skupina. Svaka je skupina imala zadatak osmisliti plakat kojim će poručiti da nasilju nije mjesto u školi i izvan nje. Za izradu plakata koristili su kolaž i flomastere. Slijedila je prezentacija svake skupine. Malim dramskim izričajima smo odlučili također poslati poruke. Aktivnosti su trajale puna četiri sata.”

Iako su ovdje prikazane samo neke od aktivnosti unutar škole, svi su se razredi na neki način dotakli ove teme.

Nije važno samo koliko smo naučili, još je važnije da to znamo i primijeniti.

Sprječavanjem nasilja gradimo temelje za ljepše odrastanje i bolji svijet!

Pročitajte još

KNJIŽEVNI SUSRET S MARICOM MILČEC

KNJIŽEVNI SUSRET S MARICOM MILČEC

Dana 6. ožujka 2025. učenike 4. razreda OŠ „Stjepan Radić“ Božjakovina posjetila je književnica Marica Milčec. Marica Milčec spisateljica je za djecu koja piše od malih nogu. Prvo je pisala školske sastavke, a kasnije priče za djecu u vrtiću u kojem je radila do...

DOVIĐENJA, DRAGA ZLATICE, UŽIVAJTE U MIROVINI!

DOVIĐENJA, DRAGA ZLATICE, UŽIVAJTE U MIROVINI!

U četvrtak 6. rujna prigodnim smo riječima voljenu spremačicu Zlaticu Šladarec ispratili u zasluženu mirovinu. Zlatica je preko 19 godina radila u OŠ „Stjepan Radić” i brinula se da škola bude uredna i čista. Tijekom njezinih radnih dana nastalo je puno lijepih...

Skip to content