Dok dani postaju sve kraći, a jesen donosi kiše, u sklopu aktivnosti Mjeseca školskih knjižnica školskoj knjižnici se okupljaju učenici petih razreda na događanju pod naslovom Književna čajanka. Uz ukusne kekse i topli čaj, jedan školski sat posvećen je čitanju i uživanju u dobrom društvu.

Danas, kada čitanje zauzima nisko mjesto na ljestvici aktivnosti kojima se djeca bave u slobodno vrijeme, želimo im osigurati trenutke u kojima će čitanje biti predah od svakodnevnih obaveza i stresova. Želimo im pokazati da čitanje može biti i društvena aktivnost.
Dojmovi učenika na kraju našeg druženja uz knjigu jasno pokazuju koliko je ova aktivnost potrebna. Mnogi su istaknuli da im je čitanje u ovakvom okruženju opuštajuće i zabavno, a neki su otkrili neke nove naslove. Razgovor o pročitanom i zajedničko dijeljenje dojmova stvaraju poseban osjećaj zajedništva. Često se dogodi da učenici, potaknuti atmosferom, posegnu za knjigama koje inače ne bi odabrali, pa čak i nakon druženja posuđuju ih iz knjižnice kako bi nastavili čitati kod kuće. To je najveća potvrda da Književna čajanka ispunjava svoj cilj – potiče ljubav prema čitanju i pokazuje da knjige mogu povezati ljude.
Činjenica da i osmaši, koji su nekada sudjelovali, danas pitaju mogu li ponovno doći, govori koliko ovakvi trenuci ostaju u trajnom sjećanju. Književna čajanka tako postaje lijepa tradicija, trenutak mira i radosti u užurbanom školskom danu.
Bilo bi idealno da učenicima čitanje nije samo školska obveza, nego da ga shvate kao putovanje u nove svjetove, prilika za maštanje, učenje i opuštanje. Kada dijete pronađe knjigu koja ga zaista zainteresira, svijet mu postaje bogatiji, a mašta življa. Književna čajanka pokazala je da knjige mogu biti most koji povezuje učenike, razvija njihove misli i osjećaje te potiče međusobno razumijevanje i prijateljstvo. Zato ćemo i dalje u knjižnici stvarati prostor u kojem je knjiga u središtu pažnje, a čitanje užitak koji dijelimo jedni s drugima. Jer onaj tko čita – raste, uči i otkriva svijet na najljepši mogući način.
„Učenici 5.c razreda 21. listopada 2025. u 14:20 okupili su se u školskoj knjižnici na književnoj čajanki. Kad je zvono zazvonilo, svi smo izvlačili brojeve zato što smo izvlačili vrećice s knjigama koje ćemo čitati. Kad su svi izvukli knjige koje će čitati, izvadili smo dekice i jastučiće i udobno se smjestili. Dobra knjižničarka i nastavnica iz hrvatskog jezika podijelile su čaj i kekse. Svi smo uživali čitajući knjige. Jedna od tih knjiga bila je Kako je tata osvojio mamu. Knjige su bile vrlo zanimljive. Kada je vrijeme isteklo, knjižničarka nas je pitala kako se osjećamo. Neki su odgovorili da se osjećaju čudno, a neki sretno. Na kraju smo se svi složili s knjižničarkom da je lijepo čitati u društvu. Svima je taj sat bio lijep. Nadam se da će biti još ovakvih književnih čajanki.“
L. Šodec




„Meni je u knjižnici bilo zanimljivo i lijepo. Čitao sam knjigu Charlie i tvornica čokolade. Knjigu sam tu prvi put čitao, malo mi se i spavalo. Knjiga govori o Charlieju i tvornici čokolade, pa i sam naslov to kaže. U knjižnici smo dobili kekse i čaj koji su bili fini. I knjiga je bila zanimljiva i na nekim dijelovima smiješna. Knjiga je imala 154 stranice, nisam stigao pročitati sve – pročitao sam do 100. stranice. Čitanje mi je bilo ugodno. Meni je bolje čitati u društvu sa svojim prijateljima zato što ne čitam sam i zato što poslije možemo komentirati. Dobro mi je bilo u knjižnici i atmosfera koja je vladala bila je jako lijepa i ugodna.“
B. Marović
„U petak smo imali čajanku koja se održala u školskoj knjižnici. Bila je to čajanka s knjigama. Svatko je nasumično izabrao knjigu, a za vrijeme čitanja smo mogli piti čaj i jesti kekse. Zatim je knjižničarka pustila opuštajuću glazbu, a to nam je bio znak za početak. Čitanje je baš bilo opuštajuće, a završilo je kada je glazba prestala svirati. Osjećao sam se jako lijepo i opušteno. S knjižničarskom smo razgovarali o svim dojmovima i knjigama koje smo čitali.
Ovo je bilo jedno lijepo i opuštajuće iskustvo uz glazbu koja je radila dobar efekt. Keksi i čaj su isto bili odlični.„
M. Skobljanec
Neki dojmovi su nam pristigli i u audio formatu.



