
Dan sigurnog interneta obilježava se diljem svijeta svake godine, drugog utorka u veljači. Cilj je što sigurnije i odgovornije koristiti internet (računala i mobitele), osobito među djecom i mladima. I učenici 2. a područne škole u Lupoglavu, s učiteljicom Danijelom Knežević, obilježili su taj važan dan 10. veljače 2025.
Razgovor o korištenju tehnologije
U strukturiranim i vođenim aktivnostima učenici su razgovarali o tome čime se služe od tehnike (mobiteli, računala, tableti), koliko vremena provode igrajući razne igrice i koje su im najdraže igrice. Neki od učenika iznijeli su da su ponekad ljuti kada igraju igrice, a u toj ljutnji znaju bacati mobitel, udariti krevet ili stolac na kojem sjede, dok drugi učenici skaču po sobi ili viču na mobitel ili ekran. Neki su učenici priznali kako se navečer teško umire, ne mogu zaspati, a čak imaju i problema s učenjem jer stalno misle na igrice. Kada su s prijateljima, ne druže se, nego svatko na svom mobitelu igra igricu.
Što nas čini sretnima?
Razgovor smo poveli u razmišljanju i odgovaranju na pitanje „Što nas čini sretnima?”. Tako su učenici navodili i zapisivali na ploču oluju ideja. Navodili su da ih čini sretnima igra s prijateljima i obitelji, šetnja prirodom, odlazak na putovanje, druženje s prijateljima, bavljenje sportom, slušanje glazbe…
Balansiranje slobodnog vremena
Nakon toga svaki je učenik dobio radni list na kojem je bila nacrtana vaga. Na jednoj strani vage zapisana je riječ „videoigrica”, a s druge strane na praznu stranu vage trebali su zapisati ili nacrtati aktivnost koju bi mogli raditi umjesto igranja igrica, odnosno kako provesti kvalitetno vrijeme bez ekrana. Aktivnost je usmjerena na uočavanje kako je potrebno svoje slobodno vrijeme balansirati i staviti u ravnotežu. Učenicima je aktivnost bila jako zanimljiva te su tijekom rada došli do još ideja kako provoditi slobodno vrijeme umjesto korištenja tehnike i digitalija. Učenici su radni list ponijeli kući te će ga staviti na vidljivo mjesto kao podsjetnik kako se može provoditi slobodno vrijeme.



Korištenje aplikacija i programa
Također smo razgovarali koje učenici aplikacije i programe koriste. Mnogi učenici koriste WhatsApp, TikTok i Snapchat, a još nitko ne koristi društvene mreže iako su upoznati preko roditelja s Facebookom i Instagramom te povremeno imaju uvid u njih preko roditelja. Ponovili smo kako se moraju čuvati osobni podaci, ne dijeliti svoje lozinke ni s kim, niti slati svoje ili tuđe fotografije.
Pristojno ponašanje online
Važno je biti pristojan i kulturan u stvarnom, ali i mrežnom okruženju, ne vrijeđati druge, a ukoliko slučajno primijete nešto čudno ili neobično na mreži, važno je o tome obavijestiti roditelje i potražiti pomoć.
Edukativni film „Nenasilna komunikacija”
Kroz edukativni film „Nenasilna komunikacija” (https://www.youtube.com/watch?v=l_myDxE3u6c), učenici su osvijestili kako nikoga ne smijemo vrijeđati, ni na koga vikati i odbacivati ga, a za rješenje problema uvijek je pravi i ispravan put razgovor.
Završne aktivnosti
U završnom dijelu sata nastao je i prigodan plakat, a učenici su kroz evaluaciju ove aktivnosti ocijenili kao pozitivne, korisne i svidjele su im se.
Tekst i fotografije: Danijela Knežević