U međunarodnom mjesecu školskih knjižnica sad već tradicionalno sudjelujemo u međunarodnom projektu razmjene straničnika koji svake godine potiče knjižničare, učitelji i učiteljice i njihove učenike na kreativno promišljanje zadane teme, druženje s knjigom i učenje o dalekim zemljama i školama.





Tema za 2024. je Školske knjižnice: poveznice zajednice. Tema je bila izazovna u početku smo se pitali što ćemo stvarati. Nasreću kreativne učiteljice uvijek pronađu načina kako i teške teme približiti učenicima. U projektu je ove godine sudjelovalo 50 učenika iz tri razredna odjela. Nastali su kreativni straničnici koji su poslani u Portugal i Ohio, jednu od Američkih država. Nakon toga uslijedilo je vrijeme čekanja na straničnike. Do siječnja smo dobili kuverte s zanimljivim straničnicima koji su jako razveselili naše učenike. Preko pošte i kreativnih uradaka shvatili smo da su djeca slična u svim državama svijeta te da nas čitanje različiti priča povezuje i obogaćuje.
Sudjelovanje u međunarodnim projektima, poput razmjene straničnika, pruža učenicima priliku za razvoj interkulturalnog razumijevanja i osobnog rasta. Ovi projekti omogućuju učenicima da prošire svoje horizonte, upoznaju različite perspektive i kulture te razviju osjećaj tolerancije i otvorenosti.