
Učenici drugih razreda matične škole te članovi izvannastavne aktivnosti Mali knjižničari obilježili su Međunarodni dan točke (15. rujna) kreativnim radionicama pod nazivom „Točka“.
Radionice su započele jednostavnim pitanjem: Što se sve može sakriti u praznom papiru? Može li biti strašan ili zbunjujući? Kako krenuti? Upravo ta pitanja otvorila su vrata mašti i pripremila učenike na istraživanje snage jedne male – ali značajne – točke.
Učenici su poslušali i pogledali priču „Točka“ (The Dot), autora Petre H. Reynolds, uz projekciju s YouTube kanala. Kako je priča na objavljena na engleskom jeziku učenicu su priču slušali u slobodnom prijevodu knjižničarke. Nakon „emocionalne pauze“, razgovarali su o glavnim likovima, osjećajima djevojčice Vashti i ulozi učiteljice koja ju je potaknula da povjeruje u sebe.
Nakon razgovora uslijedila je igra riječi. Učenici su dobili zadatak da jednu riječ zapišu u pisanku, stave iza nje točku i tako započnu priču. Od riječi je nastala rečenica, od rečenice mala priča. Inspirirani Vashtinom pričom, učenici su zatim dobili papire s dva kruga i zadatak da, baš poput djevojčice iz priče, krenu od jedne točke. Flomasterima, temperama ili vodenim bojama su stvarali vlastite crteže, razvijajući maštu i kreativnost.
Svi nastali radovi povezani su u jedan zajednički pano koji krasi školski hodnik. Na njemu se može vidjeti šarena zbirka točaka koje su se pretvorile u cvjetove, lica, krajolike, apstraktne oblike i mnoštvo maštovitih ideja.
Ova radionica pokazala je kako jedna mala točka može postati početak nečeg velikog – rečenice, priče, umjetničkog djela i zajedničkog stvaranja. Učenici su razvijali samopouzdanje, učili izražavati svoje misli i osjećaje te otkrili da svaka ideja, pa i ona najmanja, može biti važna.
Na taj način naši su učenici doživjeli da su kreativnost, mašta i hrabrost za početak najvažniji koraci u stvaralaštvu.