DAN ZAŠTITE OZONSKOG OMOTAČA
Autor: Administrator , 16. 9. 2011.
Ozonski omotač dio je Zemljine atmosfere koji sadrži visoku koncentraciju ozona i štiti nas od štetnih UV zračenja sa sunca. Kada njega ne bi bilo, sunčevo bi zračenje oštetilo DNK živih bića na zemljinoj površini i onemogućilo bi fotosintezu - život na Zemlji bio bi uništen.
Ozonski omotač otkrili su 1913. godine francuski fizičari Charles Fabry i Henri Buisson, a pobliže ga je objasnio britanski meteorolog G. M. B. Dobson po kojem je i nazvana mjera za određivanje količine ozona u atmosferi (Dobsonova jedinica)
Sedamdesetih godina 20. stoljeća otkrivene su ozonske rupe iznad antarktika, nastale utjecajem štetnih plinova freona (CFC) i halona , ali i posredno zbog velike koncentracije drugih otpadnih plinova u zraku koji uzrokuju globalno zatopljenje (tzv. efekt staklenika) koje usporava obnavljanje ozonskog omotača. Štetni plinovi nalaze se u rashladnim uređajima, različitim sprejevima, umjetnom gnjojivu, čak i u aparatima za gašenje požara
16. rujna svake se godine obilježava Dan zaštite ozonskog omotača, kada je 1987. potpisan i Montrealski protokol o tvarima koje oštećuju ozonski omotač, čime je, uz uočavanje štetnih utjecaja određenih kemikalija na ozonski omotač, preko UNEP - programa Ujedinjenih naroda za okoliš - potaknuta i izrada programa aktivnosti zaštite kako bi se spriječila dalja oštećenja.
Danas se najveća ozonska rupa nalazi iznad Australije gdje je i najveći postotak ljudi oboljelih od raka kože. Iznad Hrvatske još nema ozonske rupe, iako je ozonski omotač stanjen i pojačana je količina UV zračenja - i naše sunce je sve opasnije.
Kada bi danas svi ljudi na svijetu prestali upotrebljavati tvari koje štete ozonskom omotaču, on bi se oporavio do 2050. godine.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI 1. A PŠL
Roditeljski sastanak 1.a razreda Područne škole održat će se 23. travnja 2024. s početkom u 18 sati u učionici 1.a u Lupoglavu. Razrednica Danijela Knežević
19.04.2024. 13:25
RODITELJSKI 5. RAZREDI
3. roditeljski sastanak 5. razreda održat će se u srijedu, 24. 4. 2024., u 18.50 u blagavaonici škole. Prvi dio roditeljskog sastanka bit će zajednički za sve roditelje učenika 5. razreda. Razrednici
18.04.2024. 14:34
RODITELJSKI ŠESTIH RAZREDA
Roditeljski sastanak šestih razreda održat će se u ponedjeljak, 22. 4. 2024. god. u 18,50h u školskoj blagovaonici. Tema sastanka je organizacija jednodnevnog izleta za učenika na otok Krk. Razrednice
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.