Riječ dana 2021. / 2022.
Autor: Ivana Kosko, 24. 6. 2022.
Da bismo obogatili dječji rječnik u svakidašnjim situacijama važno je izlagati ih svakodnevno novim riječima. Obogaćivanje dječjeg rječnika ovisi o broju riječi koje dijete svakodnevno čuje, ali i o načinu interakcije, komunikacije i igre s djetetom jer riječi koje ono pritom čuje postaju dijelom njegova vokabulara. Kada je riječ o dječjem rječniku, posebno je važno istaknuti da djeca koja imaju razvijeniji rječnik lakše svladavaju vještine čitanja i pisanja, da je bogatstvo rječnika izravno je povezano sa školskim uspjehom (istraživanja su pokazala da djeca koja poznaju i koriste se velikim brojem riječi postižu bolji školski uspjeh), te da djeca riječi usvajaju spontano, u svakidašnjoj komunikaciji s okolinom te zahvaljujući slikovnicama, knjigama, pričama. Kad govorimo o rječniku koji djeca koriste potrebno je razlikovati receptivni rječnik koji se sastoji od riječi koje razumijemo i ekspresivni rječnik koji se sastoji riječi koje upotrebljavamo. Količina receptivnog rječnika uvijek je veća od količine ekspresivnog rječnika. Posljednjih godina svjedočimo nizu teškoća u komunikaciji naših učenika, kako u pisanom tako i u usmenom izražavanju. U učionicama primjećujemo da im je lako gube koncentraciju lako gube koncentraciju, teško im se usredotočiti se na zadanu temu ili zadatak, imaju sve manje strpljenja kad trebaju slušati jedni druge, a rječnik im je siromašan pa su im u skladu s time odgovori na pitanja najčešće kratki. Usprkos tome što se u nastavi hrvatskog jezika redovito uz nove književne tekstove traže i izdvajaju nove i učenicima manje poznate riječi imali smo potrebu ponuditi učenicima i učiteljicama dodatnu aktivnost kako bi svakodnevno radili na obogaćivanju rječnika učenika, kako receptivnog tako i ekspresivnog. Potaknuti svime prethodno navedenim školske knjižničarke i dvije učiteljice četvrtih razreda odlučile su provesti projekt pod nazivom Riječ dana. Ciljevi projekta Riječ dana bili su i potaknuti učenike na rukovanje i snalaženje sa referentnom zbirkom školske knjižnice, stranicom Hrvatski jezični portal, te usvajanje i ispravno korištenje hrvatskim jezičnim blagom. Svaki je dan jedan učenik iz razreda imao priliku doći u školsku knjižnicu i uz pomoć knjižničarke iz Rječnika hrvatskog jezika nasumice izabrati neki pojam. Tu je riječ zapisao na papirić i ponio u razred gdje je zajedno s učiteljicom tu riječ potražio u digitalnom rječniku Hrvatskog jezičnog portala. Riječ i njeno značenje prezentirani su razredu te je razred zajednički trebao smisliti rečenicu u kojoj će pravilno upotrijebiti tu riječ. To je zadatak koji je ponekad bio lak, a ponekad nimalo jednostavan pa su učenici trebali pomoć učiteljica. Riječ i smišljenu rečenicu trebalo je upisati u obrazac, a tablica prikupljenih riječi i rečenica bila je dostupna svima na školskoj stranici. Od rujna do svibnja učenici 4. a (20) i 4. b (20) upoznali su 76 riječi i smislili 76 rečenica. Iako su njihove rečenice u početku bile vrlo jednostavne, uz pomoć učiteljica naučili su ih proširivati te su time dodatno vježbali jezično izražavanje i međusobnom suradnjom jedni drugima proširivali rječnik. Donosimo nekoliko rečenica nastalih u tijeku provedbe.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI 3. A
Roditeljski sastanak učenika 3. a razrednog odjela održat će se u utorak,14.5.2024. godine u 18 sati. Razrednica : Andreja Njegač
19.04.2024. 14:27
RODITELJSKI 1. A PŠL
Roditeljski sastanak 1.a razreda Područne škole održat će se 23. travnja 2024. s početkom u 18 sati u učionici 1.a u Lupoglavu. Razrednica Danijela Knežević
19.04.2024. 13:25
RODITELJSKI 5. RAZREDI
3. roditeljski sastanak 5. razreda održat će se u srijedu, 24. 4. 2024., u 18.50 u blagavaonici škole. Prvi dio roditeljskog sastanka bit će zajednički za sve roditelje učenika 5. razreda. Razrednici
18.04.2024. 14:34
RODITELJSKI ŠESTIH RAZREDA
Roditeljski sastanak šestih razreda održat će se u ponedjeljak, 22. 4. 2024. god. u 18,50h u školskoj blagovaonici. Tema sastanka je organizacija jednodnevnog izleta za učenika na otok Krk. Razrednice
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.